Lávka cez rieku Morava

Lávka cez rieku Morava medzi Mikulčicami a Kopčanmi
Naša spoločnosť realizovala významný projekt, oceľovú konštrukciu lávky spájajúcu Českú republiku a Slovensko. 
Jedná sa o konštrukciu lávky pre peších a cyklistov cez rieku Morava medzi Mikulčicami a Kopčanmi s nadväzujúcimi cyklochodníkmi a turistickými cestami v oblasti, ktorá má bohatú históriu a kde sa nachádza chránená prírodná rezervácia. Lávka bola slávnostne otvorená v roku 2019 po asi ročnej výstavbe. Umiestnenie, tvarové a výškové riešenie lávky a spodnej stavby bolo nutné prispôsobiť požiadavkám odboru životného prostredia, správcu rezervácie, správcu toku a Povodiu Moravy. Bolo nutné zohľadniť v návrhu spôsob výstavby, kde bolo nutné stavať a montovať prevažne na slovenskej strane, na českej strane bol prístup iba v časovo vymedzenom období. Lávka je navrhnutá ako subtilná oceľová konštrukcia s oceľobetónovou spraženou mostovkou. Jedná sa o spojitý nosník o troch poliach v rozpätí 24,5 + 92 + 24,5 m. Okrajové polia nesú parapetné trámy z priehradových nosníkov výšky 1,74 m, v strednom poli nad riekou bol navrhnutý Langerov nosník. Priehradové nosníky sú zosilnené oceľovými oblúkmi s trubkovými závesmi, ktorými je mostovka nesená. Rozteč závesov cez 12 m bola nastavená podľa požiadaviek ornitológov. Lávka je dlhá 141 m, široká 3,5 m a smerom ku koncom sa rozširuje na 5,6 m. Spodnú stavbu tvoria dve podpery na krajoch a dva medziľahlé piliere umiestnené v inundačnom území pozdĺž rieky. Nosná konštrukcia je na krajných podperách uložená na hrncové ložiská a na pilieroch na elastomérové ložiská. Kvôli zníženiu rozsahu záverov bola konštrukcia navrhnutá ako plávajúca. Lávka je založená hlbinne na vŕtaných železobetónových pilotách. Vŕtané pilóty sú navrhnuté ako plávajúce. 

Viac o tomto projekte si môžete prečítať aj v článkoch nižšie.

Návrat hore

Kategórie referencií